Objawy stresu – jak sobie z nimi radzić?

Objawy stresu - jak sobie z nimi radzić? Co na biegunkę ze stresu? Businesswoman siedzi na biurku w pracy i medytuje. Wokół niej wyciągnięte ręce z dokumentami.

Stres to nieodłączna część naszego życia. I chociaż nie każdy stres jest zjawiskiem negatywnym – czasami motywuje nas do efektywnego działania – to niektóre objawy stresu, takie jak uczucie niepokoju, kłopoty ze snem, czy biegunka ze stresu, mogą mocno dać nam się we znaki. Jak radzić sobie ze stresem i jego objawami?

Objawy stresu

Objawy stresu mogą wywołać jeszcze większy niepokój, zwłaszcza, gdy nie wiemy, jak nasz organizm zareaguje na konkretną sytuację.

Do najczęstszych objawów stresu należą:

  • spocone ręce
  • zwiększone tętno
  • zahamowanie procesów trawiennych
  • napięcie mięśni

Przy długotrwałym stresie pojawiają się też problemy z koncentracją, kłopoty z zasypianiem, drażliwość, irytacja, uczucie lęku, a nawet biegunka ze stresu.

Jak radzić sobie ze stresem?

Sprawdzone sposoby na stres to przede wszystkim techniki relaksacyjne, które pomogą się rozluźnić i wyciszyć budzące niepokój myśli.

Królową relaksacji jest medytacja. Pomaga rozładować stres, nawet jeśli poświęcimy jej tylko kilka minut dziennie. Warto też wprowadzić do swojego dziennego grafiku rytuały związane z aktywnością fizyczną. Może to być półgodzinny spacer na świeżym powietrzu, bieganie, jazda na rowerze, pływanie lub ćwiczenia w domu np. joga. Techniki relaksacyjne pomagają zniwelować objawy stresu i budować opór na jego działanie.

Gdy mamy do czynienia ze stresującą sytuacją tu i teraz, pomogą ćwiczenia oddechowe. Głębokie oddychanie przeponowe uspokoi tętno, przegoni natrętne myśli i zmniejszy napięcie mięśni.

Jak radzić sobie ze stresem?

Biegunka ze stresu – co robić?

Gdy stres jest zbyt silny, nasze ciało sygnalizuje to na różne sposoby. Czasami pojawia się biegunka ze stresu. Może trwać jeden dzień, może dłużej. Warto wtedy uzupełniać płyny i przez jakiś czas stosować dietę lekkostrawną. Jeśli objaw nie mija, należy zgłosić się do lekarza na konsultację. Możliwe, że stres, który odczuwamy, wymaga terapii psychologicznej.

Gdy biegunka ze stresu minie, warto sięgnąć probiotyk na jelita. Suplement diety wesprze florę bakteryjną nowymi bakteriami probiotycznymi. Probiotyk na jelita pomaga uzupełnić dobroczynne bakterie w mikroflorze jelitowej, której struktura mogła zostać zmieniona która została osłabiona wskutek biegunki. Warto połączyć go z prebiotykiem, czyli substancją odżywczą, dzięki której bakterie probiotyczne się namnażają. Preparatem, który łączy w sobie probiotyki i prebiotyki jest synbiotyk.

Aby wesprzeć kolonie dobrych bakterii, zamieszkujących nasze jelita, możemy też wzbogacić dietę o naturalne probiotyki i prebiotyki. Te pierwsze znajdziemy w kiszonkach (ogórkach, kapuście, burakach, kimchi, kombuchy) i fermentowanych przetworach mlecznych (kefirach, maślankach, jogurtach, zsiadłym mleku). Z kolei naturalne prebiotyki są w produktach zbożowych z pszenicy, miodzie, bananach, warzywach, takich jak cykoria, ziemniaki, cebula, czosnek, szparagi, topinambur, pomidory.

Skutki stresu – czym grozi długotrwały stres?

Suplement diety