Jak wesprzeć odporność?

Jak wzmocnić odporność u dorosłych? Młoda kobieta stoi w polu słoneczników i podrzuca do góry słomkowy kapelusz.

W jaki sposób dbać o odporność? Co możesz zrobić, aby korzystnie wpłynąć na układ immunologiczny?

Odporność to jeden z podstawowych mechanizmów obronnych organizmu. Dlatego też warto poczynić odpowiednie kroki mające na celu jej wsparcie. Sprawdź, jak wzmocnić odporność.

Naturalne probiotyki – gdzie ich szukać?

Jak wspierać odporność? Domowe i naturalne sposoby

W czasie pandemii koronawirusa znacznie częściej podkreśla się znaczenie wspierania odporności na wszelkie możliwe sposoby. Na twój układ immunologiczny bardzo wyraźny wpływ mają jednak nie tylko przyjmowane preparaty, lecz również codzienne nawyki czy przyzwyczajenia.

A przecież o odporność trzeba dbać zawsze, aby nie dopuścić do jej spadku. Jakie są naturalne i sprawdzone sposoby na dbanie o odporność?

1. Zadbaj o zdrowy sen

W czasie snu organizm wchodzi na niższe obroty i regeneruje się. Wypoczynek jest bardzo istotny do zachowania równowagi organizmu i przygotowania na kolejny dzień. Bardzo polecane są również regeneracyjne drzemki, jeśli odczuwasz zmęczenie także w ciągu dnia. Nawet wielu profesjonalnych trenerów sportowych podkreśla, że najważniejszym elementem treningu jest wypoczynek.

Domowe sposoby na rozgrzanie organizmu zimą

2. Regularna aktywność fizyczna

Nie ulega wątpliwości, że ruch jest niezbędny do utrzymania właściwej równowagi psychofizycznej. Podczas aktywności fizycznej wzmaga się wydzielanie endorfin, czyli tzw. „hormonów szczęścia”, co również pomaga wspierać odporność.

Pamiętaj też, że nawet w dobie pandemii i kwarantanny o swoją formę z powodzeniem możesz zadbać w domu – wystarczy wykonywać proste ćwiczenia siłowe i gimnastyczne na macie.

3. Ogranicz używki

Alkohol czy papierosy mogą niekorzystnie wpływać na odporność.

4. Skoryguj swoją dietę

Chyba każdy zna powiedzenie „jesteś tym, co jesz”, które jest zresztą całkowicie prawdziwe. Zdrowy i zbilansowany jadłospis ma niebagatelny wpływ na twoją odporność. Dlatego warto zadbać o to, aby w codziennym menu znajdowały się produkty bogate w witaminy, mikroelementy i składniki odżywcze. Warto jeść więcej kiszonek i produktów fermentowanych obfitujących w probiotyki, które uzupełniają mikroflorę bakteryjną jelit.

5. Dbaj o higienę

Wiele bakterii i wirusów przenosi się np. na dłoniach, a niewłaściwa higiena dodatkowo sprzyja ich namnażaniu.

6. Wietrz pomieszczenia

Świeże powietrze także wpływa na samopoczucie oraz układ immunologiczny, a wietrząc wnętrze poprawiasz wentylację w swoim mieszkaniu.

Co jeść przy antybiotyku?

7. Techniki relaksacyjne

To w zasadzie metoda wypoczynku oraz regeneracji. Stosując techniki relaksacyjne, możesz walczyć ze stresem, uporać się z problemami, a także trenować i rozwijać swój umysł.

8. Stosuj suplementy na odporność

Są one dobrym sposobem na uzupełnienie składników odżywczych i mikroelementów, które mogą mieć wpływ na układ odpornościowy. Warto też sięgnąć po probiotyk, który wspiera mikroflorę jelitową.

Probiotyk dla dorosłych – jaki wybrać?

Suplement diety