Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu. Kobieta i mężczyzna ubrani w czarne stroje sportowe rozciąga się po treningu na świeżym powietrzu na wiadukcie w dużym mieście.

Czemu ruch jest tak ważny dla każdego z nas? Jak zmotywować się do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu? Jaką formę ruchu wybrać, aby czerpać z niej radość?

Czym jest aktywność fizyczna i dlaczego jej potrzebujemy?

Aktywność fizyczna to nieodłączny atrybut życia człowieka, co wynika bezpośrednio z wrodzonych potrzeb organizmu, a także nabytych umiejętności. Choć w dzisiejszych czasach chyba każdy zdaje sobie sprawę, jak ważny jest ruch, to nie sposób nie wspomnieć, że odpowiednio dobrana aktywność ruchowa sprzyja wszechstronnemu rozwojowi organizmu i wpływa na ogólny stan naszego zdrowia.

Systematyczna aktywność fizyczna rozwija układ mięśniowy, poprawia formę, sylwetkę i kondycję, wpływa na wzrost i kształt kości, wspiera pracę układu krążenia i oddechowego, kształtuje wydolność fizyczną, a także pomaga rozładować stres – a to wciąż zaledwie ułamek z tego, co w rzeczywistości daje Ci szeroko rozumiana aktywność fizyczna.

Sport na świeżym powietrzu

Wraz z poprawą pogody i aktualną sytuacją epidemiologiczną na świecie najlepszym miejscem do dbania o kondycję i dobrostan własnego ciała stały się powierzchnie zewnętrzne. Sport na świeżym powietrzu może przyjmować różnorodne formy i wcale nie należy tu rozumieć sportu wyczynowego. Aktywność fizyczną na świeżym powietrzu możesz uprawiać na boisku, korcie czy bieżni, ale wspaniale sprawdzi się też park, ścieżka rowerowa czy po prostu chodnik.

Jak dbać o dobrą kondycję – sprawdź!

Jaki trening na świeżym powietrzu?

Wybór aktywności fizycznej na świeżym powietrzu należy uzależnić od kilku czynników, takich jak:

  • wiek
  • preferowana forma ruchu
  • aktualna kondycja fizyczna

Oczywiste jest, że osoba, która ostatnie lata spędziła przede wszystkim na kanapie, nie zacznie nagle biegać maratonów. Ponadto, jeśli zdecydujesz się na sport na świeżym powietrzu, który lubisz, jego uprawianie będzie znacznie przyjemniejsze.

Trening na świeżym powietrzu nie musi być nawet „treningiem” w znaczeniu tego słowa, które jako pierwsze przychodzi do głowy. Jeżeli do tej pory stroniłeś od aktywności fizycznej, na początek wystarczą choćby spacery co drugi dzień – najlepiej przez 30 minut. Taka forma ruchu zalecana jest również osobom starszym.

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu to też doskonały pomysł na czas spędzany w gronie najbliższych. Oprócz wspomnianych spacerów, całą rodziną lub grupą znajomych możecie przecież wybrać się na wycieczkę rowerową czy rolki. Masa aktywności ruchowych stanowi jednocześnie zabawę, jak np. rzucanie frisbee, granie w badmintona czy puszczanie latawców.

Jeśli potrzebujesz mocniejszych bodźców, wystarczy skrzyknąć znajomych lub dołączyć do zgranej ekipy i wspólnie uprawiać sport grupowy, np. grać w piłkę, koszykówkę czy siatkówkę. Możesz też ćwiczyć w parku np. w ramach zorganizowanych zajęć. Alternatywą są też aktywności takie jak bieganie, które możesz uprawiać samodzielnie i bez niczyjej pomocy.

Wybór jest naprawdę ogromny, a decyzja należy wyłącznie do Ciebie – pamiętaj, że sport to zdrowie, a do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu zazwyczaj nie potrzebujesz nawet specjalistycznego wyposażenia; wystarczą Twoje chęci!

Ćwiczenia w domu – jak utrzymać dobrą kondycję zimą?

Suplement diety